open
close

Campagne Stap Uit Je Stad

Een proeverij van buitenstedelijke uitjes in 1 weekend!

Hoe trek je de stedeling naar het buitengebied?

Stap Uit Je Stad is een initiatief van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) met het doel om stedelingen in recreatieve zin beter gebruik te laten maken van de buitengebieden én daarmee de locale economie te stimuleren. Win Win dus! Een samenwerkingsproject met circa 23 betrokken gemeenten om stedelingen in 1 weekend te werven én te laten proeven van een aanbod van meer dan 40 topuitjes.

laden

De altijd goed garantie

De positionering is vertaald naar een regionale campagne waarvoor we de passende naam ‘Stap Uit Je Stad’ hebben bedacht. Een letterlijke oproep aan de stedeling om zijn ‘achtertuin’ te ontdekken. De ontwikkeling van een passende identiteit en ‘branding’ leverde identificatie op met de doelgroep. In ‘no time’ werden meer dan 40 topuitjes ontwikkeld en geredigeerd, met 1 belangrijk criterium: ‘gegarandeerd altijd goed’.

vertalen

Focus op on- en offline

We realiseerden een inspirerende campagne website met 40 topuitjes waar bezoekers ook direct tickets konden boeken via een online ticketing systeem. ‘On- en offline’ lag de focus op het genereren van naamsbekendheid én op het boeken van tickets via de website. De inzet van bestuurlijke ambassadeurs van de gemeenten (o.a. Maassluis en Den Haag), zorgden voor veel PR.

Resultaten

Site by Alsjeblaft!