Gebiedspositionering op een bijzondere bedrijfslocatie.
De Dijk Maassluis
Aan de Nieuwe Waterweg wordt volop gewerkt. Hier wil Gemeente Maassluis namelijk een bedrijvenlocatie realiseren. De gemeente schakelde Boomvanmourik in om de positionering en ’branding’ te verzorgen. Met veel belanghebbenden (o.a. lokale ondernemers, wethouders, stedenbouwkundigen en projectleiders) werden 2 positioneringssessies georganiseerd. Merkdenken kan daarbij helpen. ‘Denken we aan een Aldi terrein, of meer aan Hema, V&D of Bijenkorf?’. Je kunt lang heen en weer praten maar merkdenken in gebiedspositionering dwingt tot duidelijkheid.
De Dijk maak jij ‘m sterker?
Met het helder gedefinieerde profiel kon MWAH aan de slag met het merkverhaal. Hieruit vloeide de ijzersterke pay-off “Locatie De Dijk. Maak jij ‘m sterker?” voort. Deze pay-off vormde de basis voor alle communicatiemiddelen. Locatie De Dijk is op zoek naar ambitieuze ondernemers die vanaf deze bijzondere locatie aan het water invulling willen geven aan hun toekomst.
Maar hoe bereik je deze ondernemers? Niet door een infocentrum in het gemeentehuis maar met een locatie aan het water. Een bouwkeet werd aangeschaft en omgetoverd tot een KavelKeet, inclusief zandzakken voor de versterking en DeDijk-laarzen om met de voeten in de klei de kavels uit te zoeken. De KavelKeet werd helemaal ingericht om mogelijkheden te kunnen bespreken met het speciaal hiervoor samengestelde DijkTeam. Want zij staan voor de ondernemers klaar om alle vragen te beantwoorden.
Communicatiemiddelen in de juiste tone-of-voice
En natuurlijk werden er ook comunicatiemiddelen ontwikkeld in een krachtige visuele stijl die past bij de tone-of-voice van De Dijk (bouwborden, website, brochures, flyers, visitekaartjes, etc.). Locatie De Dijk is ook terug te vinden in de sociale media kanalen Twitter en LinkedIn. Boomvanmourik deed de start. Inmiddels heeft het DijkTeam de kanalen in beheer. De Kavelkeet is inmiddels volop in gebruik en ook het DijkTeam kan met alle communicatiemiddelen aan de slag. En ook het resultaat mag er zijn: de eerste kavel is inmiddels verkocht. En als 1 schaap over De Dijk is…