open
close

draaijer+partners

Van ambitie naar omgeving

Versterking van de marktpositie

draaijer+partners (d+p) creëren samen met hun opdrachtgevers en partners duurzame leer-, kantoor-, onderwijs-, zorg- en leisure-omgevingen vanuit een ‘drive’, ambitie en een visie. Zij focussen zich niet zozeer op wat er gebouwd moet worden, maar meer op de mensen die er zullen verblijven. Slimme en gezonde gebouwen dus, waar mensen zich goed voelen en goed presteren.

bepalen

Een innovatieve partij voor strategisch partnership

draaijer+partners wilde een verschuiving maken van een partij van management consultants met een focus op de uitvoering van projecten naar een innovatieve partij voor strategisch partnership. Een herpositionering dus richting hun belangrijkste doelgroepen bestuurders van o.a. grote onderwijs-en zorginstellingen en bedrijven maar ook richting gebruikers, ontwikkelaars en beleggers van gebouwde omgevingen.

bepalen

Invulling aan een nieuw businessmodel

Het doel is om gezamenlijk omgevingsambities waar te maken, gebruikmakend van een nieuw en risicodragend business model. Hoe krijg je deze nieuwe boodschap helder voor voetlicht en hoe geef je invulling aan een nieuw businessmodel zodat iedereen het begrijpt?

d+p communiceerde voorheen op een wat te hoog abstractieniveau. Daarom is gezocht naar een betere aansluiting bij de behoeften, doelen en motieven van klanten en naar bewijsvoering in de vorm van cases en testimonials. Op basis van interviews met klanten zijn waardevolle klantprofielen (zgn. persona’s) gemaakt om de kennis over de doelgroep tot leven te kunnen brengen.

“Hoe krijg je deze nieuwe boodschap helder voor voetlicht en hoe geef je invulling aan een nieuw businessmodel zodat iedereen het begrijpt?”

laden

De ambitieversneller

Het nieuwe businessmodel kreeg vorm door er een aparte servicepropositie van te maken en deze een naam te geven, namelijk: ‘De ambitieversneller’. Hiermee heeft d+p een instrument in handen om de visie en ambities van bestuurders ook daadwerkelijk waar te maken.

vertalen

Een nieuwe website

Er is een totaal vernieuwde website ontwikkeld met een innovatieve ‘look & feel’, sterke ‘call to actions’ en een zeer goede conversie.

De complexiteit van de inhoud vergde ook ‘contentwise’ een goede aanpak en structuur, waarbij aansprekende projecten, goede fotografie, sterke quotes, interessante weetjes en tips en testimonials niet alleen tot identificatie bij de doelgroep leiden maar ook het verschil maken door de begrijpelijke taal en treffende beelden.

Resultaten

Site by Alsjeblaft!