GetUpGetBetter is een nieuw initiatief in de zorg. De initiatiefnemers Patrick Kools en Ian Leistikov vroegen ons om vanaf het begin mee te denken en te doen. Het is een internationale competitie voor de gezondheidszorg (The Olympic Games in Healthcare). Een competitie waarbij het niet gaat over winnen, maar over samen strijden om (nog) beter te worden en successen te vieren.
GET INSPIRED. GET INVOLVED. GET BETTER.
Help ons dit initiatief succesvol te maken, dat was de uitdaging. We startten bij de strategie en de positionering. Daarna volgde de communicatie en identiteit van GetUpGetBetter. Tijdens de positioneringssessies kreeg het ‘format’ vorm. Het concept werd uitgewerkt, de ‘merkpersoonlijkheid’ werd vastgesteld, evenals de merkwaarden: knowledge, participation, communication, human dignity en skills & tactics.
LANGE TERMIJN FOCUS, QUICK WINS REALISEREN
Via een customer journey sessie is de route van een competitie bepaald. Welke competities gaan we initiëren? Of haken we aan op bestaande? Hoe creëren we teams? Wat worden de criteria? Wie moeten er in de jury zitten? Hoe gaan we het publiek erin betrekken? En hoe vertalen we dit naar een gebruiksvriendelijk een online platform.
JOIN US, AND HAVE FUN ALONG THE WAY
Communicatiekanalen werden opgetuigd (website, Twitter, Facebook) en de belangrijkste communicatiemiddelen werden geproduceerd (filmpje, visitekaartjes, website, flyers, etc.). Maar soms zijn triviale zaken nog veel belangrijker. De lancering vond plaats in Parijs op het World Health Forum. De initiatiefnemers mochten daar spreken. Wij gaven ze blauwe sneakers aan, als symbool voor de competitie, voor het zetten van de eerste belangrijke stappen op weg naar succes. De ‘Blue Shoe guys’ werden snel herkend en de sociale media zorgden voor de verspreiding.