Hoe kom je in minimale tijd naar maximale prestatie? Onder de energieke leiding van dagvoorzitter Patrick Davidson organiseerden wij samen met de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) en Gemeente Maassluis enkele inspiratie workshops.
DOOR VERBINDING EN SAMENWERKING EEN STERKERE VRIJETIJDSECONOMIE
De MRDH werkt met 23 gemeentes aan een aantrekkelijke regio om te werken, te wonen en te recreëren. De stedeling moet zich thuisvoelen in de stad én in de buitengebieden. Maar hoe krijg je de stedeling naar de buitengebieden? En hoe geef je de vrijetijdseconomie dáár een impuls?
In 2 boeiende workshops is met bestuurders, en bedrijfsleven gezocht naar wegen om de vrijetijdseconomie te versterken. Door betere samenwerking tussen ondernemers én door goede afstemming op de doelgroep. En als gemeentes samen optrekken in de marketing en promotie van het vrijetijdsaanbod, is de doelgroep veel effectiever te bereiken!
Succesfactoren voor aantrekkelijk vrijetijdsaanbod
De workshops droegen bij aan het inzicht dat aantrekkelijk vrijetijdsaanbod moet voldoen aan een aantal cruciale criteria die we de ‘Altijd Goed Garantie’ zijn gaan noemen. Zo moet een arrangement altijd beschikbaar en goed bereikbaar zijn. Het moet een beleving zijn met een WoW-factor en de stedeling ‘heerlijk’ ontzorgen. En alleen dán zal het de gewenste ‘match’ maken met de veeleisende stedeling die weinig tijd heeft en gemak én een topbeleving eist.
METROPOOLREGIO is 12 ARRANGEMENTEN RIJKER!
Bestuurders, ondernemers en marketingorganiaties hebben met elkaar 12 bijzondere activiteiten samengesteld die voldoen aan de ‘Altijd Goed Garantie’. Klaar voor de start om gezamenlijk gepromoot te worden in aanloop naar het Groene Metropool weekend in juni 2017. Dé katalysator voor meer bezoekers van het vrijetijdsaanbod.