open
close

OPZIJ

Nieuwe positionering

EEN NIEUWE FORMULE EN EEN NIEUWE BRANDING

Wat een inspirerende en uitdagende opdracht! Is er nog wel plek voor een feministisch blad in Nederland? En zo ja, wat moet de positionering van Opzij dan in de toekomst zijn?

38_1.opzij-redacteur
bepalen

DE ENERGIE VAN POWERLADIES

In twee strategische sessies met hoofdredacteur, uitgever, online uitgever en marketingmanager kwam de nieuwe positionering van Opzij tot stand. Interessante analyses, stevige discussies en verrassende inzichten hebben gezorgd voor nieuwe merkpijlers, nieuwe merkwaarden en een nieuwe tone of voice onder het krachtige merk Opzij.

39_1.opzij-covers
laden

FEMINISME 2.0

Wat betekent de nieuwe positionering voor de redactie, voor de fotografie, voor de vormgeving, voor de marketing? Daaruit volgden suggesties en in co-creatie met de redactie ontstond een nieuwe bladformule en verrezen nieuwe richtlijnen voor de ‘branding’. Het merk Opzij vond zichzelf opnieuw uit.

40_1.opzij-website
vertalen

NIEUWE INHOUD ÉN CAMPAGNE

De eerste doorvertaling van deze nieuwe positionering kreeg gestalte in het blad en de nieuwe website Opzij. Onder het motto ‘Opzij: nieuwe tijden, nieuwe vrouwen!’ ontwikkelden we een nieuw concept voor de covers, waarop vanaf dat moment succesvolle, positieve en energiegevende rolmodellen te zien zijn. En ja die mogen lachend op de foto.

Resultaten

Site by Alsjeblaft!