Whoosz! is een unieke app die het rijgedrag meet en beter rijgedrag beloont met een fikse korting op de verzekeringspremie. Zo bespaart de gebruiker tot wel 500 euro per jaar én draagt hij bij aan een beter milieu. Boomvanmourik zorgde voor een sterke positionering en voor de ontwikkeling van het nieuwe merk, gericht op jongeren: de naam, de identiteit, het functionele en visuele ontwerp van de app, de marketingcommunicatie en de website
MET DE DRIVE VAN EEN START UP
Whoosz! was bij de introductie niet alleen een uniek concept, maar kwam ook tot stand door een bijzonder samenwerkingsverband. Met de drive van een echte start up werkten een verzekeringsmaatschappij, een telecomaanbieder, een applicatie-ontwikkelaar en het platform Het Nieuwe Rijden samen. De focus tijdens de positioneringssessie was de kernvraag: zetten we de app neer als een duurzaamheidsinitiatief of als een besparingsapp voor jongeren? Door slimme afstemming met de doelgroep werd gekozen voor het laatste.
RESTYLE JE EIGEN RIJSTIJL
Met een specifieke ‘branding’ gericht op de millenial, kregen zowel de app als de communicatiemiddelen een onderscheidende signatuur. De app werkt als een game waarmee je de strijd aangaat met vrienden en andere groepen. Zo wordt groen rijden leuk én levert het je geld op.
ONLINE ENGAGEMENT EN OFFLINE EXPERIENCE
Voor de lancering is een filmpje ontwikkeld i.s.m. Venour waarin de werking van de app op een bijzondere manier duidelijk wordt (ontmoet de Whooszman).